Tisdagen den 11 november

Idag gick jag till skolan. Fast jag är fortfarande lite sjuk. Snorig och så.
Det var brandövning idag. Eftersom man inte får ta med sig någonting utan bara ska gå rakt ut kunde jag inte hämta min jacka som låg i skåpet. Jag frös typ ihjäl mig! Och så började jag hosta jättemycket, plus att mina skor blev geggiga av fotbollsplanen. Då blev jag grinig. Och sen råkade jag dra bort ena ögat på grisen/katten/ugglan på min nyckelring.



Om man drar i det andra ögat åker tråden in lite. Jag sak laga den sen. Tills dess kan jag låtsas att tråden är synnerven eller något i den stilen.

Emma och jag planerade för vårt specialarbete om Hong Kong på engelskan. Vi tänker försöka få tag på en som bor i Hong Kong genom en brevväns-hemsida så att vi kan intervjua honom/henne. Vi ska göra en plansch, och det ska sitta massa grejer på den. Bl. a. den här intevjun, hoppas att det funkar.
Imorgon ska vi försöka göra så mycket vi kan på den. Imorgon ska jag även åka på öppet hus på Celsiusskolan. Jag funderar nämligen på att gå natur med estetisk profil där.

Och just det! Jag har bestämt mig nu för att vara med i luciatåget. Jag har anmält mig och allt. Men om Lars (musikläraren) får för sig att ha låtar som typ ingen sjunger i luciatåg tänker jag klaga.

Dagens osmartaste grej Sofia gjort: Jag visste att min ficka var för trång och ändå la jag mina nycklar där i! Nu är min gris/katt/uggla söndrig, och det är mitt fel!
Dagens skolmat Sofia ätit: Lite kycklinglasagne, sallad och en hårdmacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag är:
Kom ihåg mig?

Min (eller någon annans, det kan ju inte Sofia veta) E-postadress (publiceras ej) är:

URL/Bloggadress:

Ohemligt meddelande:

Trackback
RSS 2.0