ESC-final ikväll!

Vem tror jag vinner? Ukraina.  Vilka andra hamnar i topp fem? Jo, sverige, armenien, norge och frankrike.
Jag hade nu tänkt göra en liten jämförelse mellan Charlotte Perelli i år och Charlotte Perelli (Nilsson) för 9 år sedan.

1999 - Take me to your heaven



2008 - Hero

 

Jag jämför de två bidragen på 5 olika punkter, och om Hero vinner över Take me to your heaven så visar det att Charlotte kan vinna igen. Säger vi.

Show: Det händer inte så mycket i Tmtyh, men i Hero har de gröna strålar och svartvit bild och dansare, ja mer dans över huvudtaget. 1-0 till Hero.

Röst: Jag tycker faktiskt att hon sjunger liiiiiite bättre i Tmtyh. 1-1.

Låt: Båda låtarna är väldigt starka, men Hero är nog bäst. I alla fall i nuläget. 2-1.

Kläder: Hehe. Jag är väl inget big fan direkt av någon av utstyrslarna, men den glittriga klänningen är faktiskt bättre.Tmtyh är för mycket konståkning. Ett poäng till Hero.

Utseende: Jag tycker att hon ser konstig ut i år. Förlåt, men hon ser lite ut som en alien. Hon såg sundare ut 1999. Och håret var finare också. Jag tycker att hon borde locka det eller något tills ikväll så att det ser tjockare ut. Ett poäng till Tmtyh.

Resultat: 3-2 till Hero. Jaha! Där ser man! Det kanske betyder att hon vinner? 00.15 vet vi...

Märkte ni förresten att bakrundrdansartjejerna har färgat håret brunt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Jag är:
Kom ihåg mig?

Min (eller någon annans, det kan ju inte Sofia veta) E-postadress (publiceras ej) är:

URL/Bloggadress:

Ohemligt meddelande:

Trackback
RSS 2.0