ESC - Dagen efter

Nej! Nej! NEEEEEEJ! Hur kunde det bli såhär? Artonde plats? Och RYSSLAND som vinnare?! Jag trodde inte att han skulle vinna. Hans uttal var förskräckligt.Och alla dåliga som kom före sverige; spanien, lettland, danmark, azerbaijan m. fl. Jag glömde helt bort Grekland i min topp 5 tippning! Men jag lyckades ändå tippa hyfsat bra tycker jag. 3/5 rätt i topp 5. Men varför, VARFÖR, fick inte sverige mer poäng? Jag förstår inte. Bra låt, bra show, bra röst. Det förblir ett mysterium för mig.
Björn Gustavsson var i alla fall rolig. Fast det är ju bara vi i Sverige som vet att han försökte vara rolig. Alla andra länder tror väl att vi är dumma i huvudet eller något.

Resultaten från igår:

        Land                       Poäng     Låt & artist


1.

Ryssland

272

"Believe", Dima Bilan
2.Ukraina230"Shady Lady", Ani Lorak
3.Grekland218"My secret combination", Kalomoira
4.Armenien199"Qele qele", Sirusho Harutyunyan
5.Norge182"Hold on be strong", Maria Haukaas Storeng
6.Serbien160"Oro", Jelena Tomasevic
7.Turkiet138"Deli", Mor ve Ötesi
8.Azerbaijan132"Day after day", Elnur Gusseinov
9.Israel124"The Fire In Your Eyes", Boaz Mauda
10.Bosnien&Herzegovina110"Pokusaj", Elvir Lakovic Laka
11.Georgien83"Peace will come", Diana Gurtskaya
12.Lettland83"Wolves of the sea", Pirates of the sea
13.Portugal69"Senhora do mar", Vânia Fernandes
14.Island64"This is my life", Euroband
15.Danmark60"All night long", Simon Mathew
16.Spanien55"Baila El Chiki Chiki", Rodolfo Chikilicuatre
17.Albanien55"Zemrën lamë peng", Olta Boka
18.Sverige47"Hero", Charlotte Perrelli
19.Frankrike47"Divine", Sebastian Tellier
20.Rumänien45"Pe-o margine de lume", Nico & Vlad Mirita
21.Kroatien44"Romanca", Kraljevi Ulice en 75 Cents
22.Finland35"Missä miehet ratsastaa", Teräsbetoni
23.Tyskland14"Disappear", No Angels
24.Polen14"For life", Isis Gee
25.Storbritannien14"Even if", Andy Abraham


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag gillar faktist Ryssland, hejade på honom ;]

Men Sverige fick väl så dåliga poäng eftersom folk bara röstar på sina grannländer och vi har ju inte så många såna..

2008-05-25 @ 16:08:00
URL: http://mrazmerized.blogg.se
Postat av: Jenny

Fyllde du inte år nyss? Grattis isåfall! :)

2008-06-14 @ 22:40:06
URL: http://minturkosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag är:
Kom ihåg mig?

Min (eller någon annans, det kan ju inte Sofia veta) E-postadress (publiceras ej) är:

URL/Bloggadress:

Ohemligt meddelande:

Trackback
RSS 2.0